Pidimme toukokuun torstaina Kuunnellaan asiakkaita -illan. Tarkoituksena oli keskustella yrittäjien kanssa palvelustamme, joka on yrittäjiä kuunnellen kehitetty.Blogi

Illasta saimme mukavan koonnin mielipiteistä ja hyvän keskustelun.

Pelkäsimme, että yrittäjällä menee avun pyynnön tekeminen kovinkin myöhäiseksi tilanteeseen nähden. Sellainenhan ihminen usein on, että ei kehtaa tai osaa tai ehkä uskalla pyytää apua. Voihan olla, että menee niin hyvin ja lujaa, mutta vauhdillakin voi itsensä polttaa loppuun.

Lieneekö suomalainen kateus, mikä estää meitä yrittäjiä pitämästä lomaa? Mitähän naapuri tuumaa, kun yrittäjä lomailee? Avataan yhdessä yrittäjän maailmaa ja hyväksytään ensin itse se, että kaikki me tarvitsemme jonkinlaisen irtioton työstämme. Vaikka yritys onkin yrittäjän hengentuotos tai vauva ja lapsi, tarvitseehan vanhemmatkin omaa aikaa ja lapsilla on silloin hoitaja.

Monella varmasti on tukiverkosto, osaava henkilökunta tai muuten mahdollisuus irtiottoon. Monella voi olla, että ei ole.

Iltamme varmasti yksi näkyvimmistä tuotoksista on, että Mirkan Assari palvelut (ent. Yrittäjän Kumppani) toimii yrittäjän kumppanina. Yrittäjän Sijainen antaa iltaamme osallistujien mielestä väärän kuvan, ja sinänsä oikean: ei kukaan voi korvata yrityksen yrittäjää. Eikä ole tarkoituskaan.

Mirkan Assari palvelulta saat apua sellaiselta, joka on yrittäjä itsekin ja ymmärtää yrittäjyyden maailmaa. Assari palvelut antaa yrittäjälle apukädet, kun omat ei riitä. Konkreettinen apu. Lomailevalle tai irtiottajalle Assari palvelut on luottotaho, joka takaa yrittäjälle tauon, mutta myös yritykselle yrittäjän, joka pitää yritystoiminnan lankoja käsissään ja putiikin kassan toiminnassa.  Sähköpostin järjestely yrittäjän loma-aikana, asiakasviestien käsittely ja tarvittaessa vastaaminen auttaa yrittäjää pääsemään loman jälkeen takaisin työn touhuun, itse asiaan.